Prasówka: Ruszyło śledztwo w sprawie budowy BikeParku przy Janowskiej [Kurier Lubelski]

Share Button
Chodzi o niedopełnienie obowiązków przez urzędników ratusza. Tor rowerowy oddany do użytku w 2010 r. zagraża bezpieczeństwu cyklistów.
 – Zostało wszczęte śledztwo w sprawie niedopełnienia obowiązków w okresie od listopada 2006 do lipca 2010 przez urzędników miasta Lublin w toku postępowania administracyjnego w zakresie inwestycji przy ul. Janowskiej – poinformowała wczoraj Beata Syk-Jankowska, rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Lublinie. 

(© Małgorzata Genca/archiwum)

Chodzi o BikePark. Tor oddano do użytku w połowie 2010 r. W lipcu tego roku został zamknięty. Powód? Obiekt zagraża bezpieczeństwu użytkowników. Tak ocenił nadzór budowlany. A dwaj eksperci powołani przez MOSiR „Bystrzyca”, który administruje obiektem, wskazali, że tor został źle zaprojektowany i wybudowany. Śledztwo jest prowadzone w sprawie a nie przeciwko konkretnym osobom.
– Chodzi o działania na szkodę interesu publicznego poprzez niewłaściwy nadzór na etapie projektowania, budowy i odbioru inwestycji – precyzowała Syk-Jankowska. Jest to zagrożone karą dotrzech lat pozbawienia wolności. BikePark kosztował 3 mln zł. Teraz się rozpada. Powodem, zdaniem ekspertów MOSiR, jest m.in. brak odwodnienia terenu. Tor zajmuje ok. 11 ha. Inwestycja była realizowana za prezydentury Adama Wasilewskiego (PO). Nadzór nad nią pełniła Marzena Jodłowska, ówczesna dyrektorka Wydz. Inwestycji UML oraz jej zwierzchnik Stanisław Fic, z-ca prezydenta Lublina. 
– Nie mam sobie nic do zarzucenia. Projekt był wykonany zgodnie ze sztuką, prace były prowadzone bardzo dobrze. Problemem była eksploatacja obiektu przez MOSiR. I dlaczego decyzję o zamknięciu podjęto dopiero po upływie trzyletniego okresu gwarancji? – dociekała wczoraj Jodłowska.
Źródło:
Kurier Lubelski
Artur Jurkowski

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Lublin rowerem - obywatelski monitoring (s)praw rowerowych, który realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.