Prasówka: Lubelscy rowerzyści chcą jeździć ulicą Graniczną pod prąd [Kurier Lubelski]

Share Button
Utworzenia tzw. kontraruchu na jednokierunkowych ulicach w rejonie ul. Narutowicza chcą cykliści. Ratusz kręci nosem, ale nie mówi „nie”. 
Kontraruch rowerowy to nic innego jak możliwość jazdy „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych. Lubelscy cykliści od dłuższego czasu rozmawiają z ratuszem o stworzeniu sieci takich połączeń w centrum Lublina. Na początek chcą, aby powstały na wszystkich bocznych uliczkach odchodzących od przebudowywanej ul. Narutowicza. 

Od września na części jednokierunkowych ulic w rejonie ul. Narutowicza rowerzyści pojadą pod prąd (© Małgorzata Genca)


– Przebudowa tego rejonu stanowi znakomity moment na wprowadzenie możliwie największej liczby rozwiązań, ułatwiających bezpieczne i wygodne poruszanie się rowerem po tej części miasta – argumentuje Aleksander Wiącek, prezes lubelskiego Porozumienia Rowerowego. 
Ratusz przypomina, że na sugestie cyklistów wprowadził takie rozwiązanie na części ulic jednokierunkowych odchodzących od ul. Narutowicza. – Zmieniliśmy organizację ruchu dostosowując ją do kontraruchu na ulicach: Konopnickiej, Orlej oraz Chopina na fragmencie od Sztajna do hotelu „Victoria” – wylicza Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. 
Obecnie cykliści chcą poszerzyć tę listę. Wskazują jeszcze m.in. na ul. Wschodnią, Graniczną. – Po zmianie organizacji ruchu każdy mieszkaniec ul. Granicznej, który chce dojechać do domu od strony ulicy Narutowicza lub Okopowej będzie zmuszony do zjeżdżania w dół ul. Mościckiego bądź ul. Gminną – kontraruchem – a następnie podjeżdżać w górę ul. Graniczną. Stanowi to znaczne wydłużenie drogi przejazdu, a przede wszystkim większy wysiłek fizyczny osoby jadącej rowerem – przekonuje Aleksander Wiącek. 
– Przeanalizujemy tę propozycję. Zaskakujące jest, że pojawia się ona dopiero teraz choć wcześniej wielokrotnie spotykaliśmy się z rowerzystami – komentuje Karol Kieliszek. 
Źródło:
Kurier Lubelski

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Lublin rowerem - obywatelski monitoring (s)praw rowerowych, który realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.