Praktyczne zajęcia rowerowe dla Gimnazjum nr 6 – fotorelacja

Share Button
W piątek 12 września zainaugurowaliśmy kolejną serię zajęć praktycznych poświęconych bezpiecznej jeździe rowerem po Lublinie. W zajęciach wzięło udział 24 uczniów klasy pierwszej z Gimnazjum nr 6 w Lublinie, podzielonych na dwie grupy. Trasa przejazdu była wymagająca, zwłaszcza że wielu z uczniów nigdy wcześniej nie jeździło rowerem po ruchliwych ulicach, ale jest to jedyna możliwość by przełamać strach przed obecnością samochodów i nauczyć się dobrych zachowań na drodze. Warto dodać, że uczniowie z “szóstki” jako pierwsi uczestnicy takich zajęć przejechali rowerami po nowych pasach na ul. Zamojskiej i Wyszyńskiego, oraz kontraruchu na ul. Koziej.
Ulica Lwowska, początek przejazdu. Niestety pomimo dużego znaczenia tej ulicy dla ruchu rowerowego nie przewidziano ani drogi rowerowej, ani pasów rowerowych przy okazji remontu.


Ulica Lwowska.

Ulica Lubartowska.

Ulica Kozia, uczniowie testują jazdę po kontraruchu rowerowym.

A także jazdę w drugą stronę.

Ulica Królewska, włączanie się do ruchu.

Pasy rowerowe na ul. Wyszyńskiego, znakomite i bezpiecznie rozwiązanie na ulicy o szerokości 9-10 metrów.

Most im. Lutosławskiego.

Ulica Lubelskiego Lipca 80 i słynna dziura w lubelskiej sieci rowerowej.

Pasy rowerowe na ul. Krochmalnej.

Ulica Włościańska – ćwiczenie prawidłowego skręcania w lewo na skrzyżowaniu równorzędnym.

Ulica Nałkowskich.

Szutrowa trasa rowerowe nad Zalewem Zemborzyckim, na trasę przez miasto rusza grupa, która dojechała tam drogą wzdłuż Bystrzycy.

Ulica Romera, po wybudowaniu odcinka drogi rowerowej na ul. Diamentowej aż prosi się tu o wymalowanie pasów rowerowych.

Skrzyżowanie Romera i Diamentowej – poprawny sposób skręcania w lewo ze środka pasa ruchu.

Przejazd rowerowy przez ul. Wrotkowską.

Pasy rowerowe na ul. Krochmalnej.

Czasami na pasie stoi autobus lub pojazd służb komunalnych, więc trzeba go omijać pasem samochodowym.

Ulica Młyńska, grupa ustawia się od razu po lewej stronie, żeby wyjechać prosto na pas do lewoskrętu.

Zbyt krótka faza światła zielonego podzieliła grupę na dwie części.

Ulica Lubelskiego Lipca 80 – lata mijają, a połączenia z Mostem im. Lutosławskiego nie ma. Trzymając się ściśle przepisów, tak właśnie powinien zachowywać się każdy rowerzysta. Pytanie tylko, czy ma to sens.

Ulica Zamojska, pierwszy rowerowy dojazd do ścisłego centrum.

Warto pomyśleć o przedłużeniu pasów w kierunku ul. Lubartowskiej.

Ulica Królewska, poprawny skręt w lewo, z lewej strony pasa ruchu.

Pokaz zasad bezpiecznego parkowania roweru na stojakach typu U oraz cargo-bike’a.

Druga grupa testuje kontraruch na ul. Koziej.

Ulica Lubartowska, aż prosi się tu o pasy rowerowe.

Najtrudniejszy manewr w czasie przejazdu, pokonanie ronda na skrzyżowaniu Ruskiej i Lwowskiej.

Zdjęcia: Michał Wolny, Aleksander Wiącek

Projekt “Lublin Rowerem. Kampania na rzecz zrównoważonych zachowań transportowych” realizowany jest ze środków Urzędu Miasta Lublin.

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Lublin rowerem - obywatelski monitoring (s)praw rowerowych, który realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.