Interpelacja Radnej Beaty Stepaniuk-Kuśmierzak w sprawie stanu prac nad wprowadzeniem kontraruchu rowerowego

Share Button
W ubiegłym miesiącu Radna Beata Stepaniuk-Kuśmierzak złożyła interpelację dotyczącą postępów prac przy wprowadzaniu kontraruchu rowerowego w Lublinie. Z odpowiedzi przygotowanej przez ZDiM wynika, że na chwilę obecną zaakceptowanych dla tego rodzaju rozwiązania jest 19 ulic w Lublinie, przy czym głównym problem nie są już względy tzw. „bezpieczeństwa” a środki finansowe, konkretnie 250 tys. złotych.
W odpowiedzi na interpelację znalazły się następujące ulice: Ogrodowa, Raabego, Akademicka, Konopnicka, Orla, Chopina, Zuchów, Legionowa, Głowackiego, Weteranów, Rymwida, Wallenroda, Wajdeloty, Furmańska, Cyrulicza, Lubartowska, Kowalska, Hiacyntowa, Kowalska. Przy tym warto wspomnieć, że ulice Konopnicka, Orla i Chopina (a także ul. Gminna, nie wymieniona w spisie) są przewidziane do wykonania w ramach przebudowy ulic z rejonu Narutowicza, także tam T-22 „nie dotyczy rowerów” powinniśmy zobaczyć do końca wakacji. 
ul. Kowalska to jedna z kluczowych w Lublinie relacji rowerowych póki co niedostępnych w obu kierunkach
Równocześnie w ramach jednej z propozycji do Budżetu Obywatelskiego zgłoszony został przy naszym wsparciu wniosek o kwotę 200 tys. złotych, właśnie na wprowadzanie dwukierunkowego ruchu rowerowego na takich ulicach. W razie pozytywnego przejścia etapu formalnego i sukcesu w głosowaniu będzie więc duża szansa na znaczny rozwój kontraruchu w Lublinie.
Przypomnijmy, że podjęcie przez Miasto Lublin tematu kontraruchu rowerowego miało miejsce w następstwie interpelacji grupy Radnych (http://bip.lublin.eu/bip/um/index.php?t=210&id=204820&mode=a&d=T), a następnie utworzeniu przez Prezydenta Stanisława Kalinowskiego zespołu ds. kontraruchu rowerowego (http://www.lublinrowerem.pl/2014/02/rusza-zespo-roboczy-do-spraw.html)
Treść interpelacji oraz odpowiedź można zobaczyć na:

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Lublin rowerem - obywatelski monitoring (s)praw rowerowych, który realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.