ETZT: Zajęcia z bezpiecznej jazdy rowerem dla mieszkańców – fotorelacja

Share Button
We środę 17 września, w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, odbyły się zajęcia z bezpiecznej jazdy rowerem dla mieszkańców. W 2,5 godzinnym przejeździe po Lublinie wzięła udział 10-osobowa grupa, która dodatkowo w ramach promocji otrzyma od firmy Nextbike, operatora Lubelskiego Roweru Miejskiego, doładowanie do konta na kwotę 20 złotych. Zapraszamy na fotorelację z przejazdu.

Start z Placu Litewskiego.

Na ulicy Koziej grupa już w pełnym składzie poznaje sens istnienia kontraruchu rowerowego. Ten sens znają już w Radomiu, Gdańsku, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Szczecinie… ale Lublin bohatersko się przed nim broni.

Pasy rowerowe na ul. Wyszyńskiego.

Ulica Zamojska, czyli ale o co chodzi?. Całkowicie absurdalne rozwiązanie na zakończenie pasów rowerowych, sprzeczne z logiką i zdrowym rozsądkiem, utrudniające ruch rowerowy i stwarzające dodatkowe punkty kolizji.

Parafrazując klasyka – Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie jest instytucją bohatersko stwarzającym problemy, nieznane w żadnej innej instytucji.

Przebudowa skrzyżowania Krochmalna/Młyńska/Gazowa, gdzie powstanie rondo.

Źle. Ale będzie dobrze, czyli na 0 cm.

Droga rowerowa łącząca pasy rowerowe na ul. Krochmalnej ze stadionem.

Parking rowerowy koło stadionu (jeden z dwóch). Zaprawa była jeszcze świeża, a same stojaki tuż po wymianie z „wyrwikółek”. Wydział Inwestycji i Remontów pokazał jak należy rozwiązywać problemy.
Droga rowerowa wzdłuż Trasy Zielonej. Docelowo zostanie ona podłączona pod drogę na ul. Lubelskiego Lipca 80.

Zdjęcie z dedykacją dla wszystkich sceptyków pasów rowerowych. Przed rowerzystą prosta i pusta droga, z asfaltu, bez krawężników, przycisków, słupów i znaków w skrajni oraz psów na długiej smyczy. I do tego z bezpiecznym odstępem od jadących samochodów.

Legenda głosi, że jakiś rowerzysta stał kiedyś w korku.

Dobrze, czyli na 0 cm. I tak też będzie koło stadionu.

Ulica Filaretów.

Stacja rowerowa na ul. Filaretów. Co najmniej jedna przydała by się też w głębi osiedla..

Rondo Zana/Filaretów, 2x czerwone światło.

Parking przy hali Globus. Złe stojaki i przykład jak nie należy parkować.

I dobre stojaki.

Skrzyżowanie Głęboka/Sowińskiego. Tu na razie jest ściernisko, ale będzie droga rowerowa.

Zdjęcia: Aleksander Wiącek

Zajęcia są finansowane ze środków Urzędu Miasta Lublin w ramach projektu „Lublin Rowerem”. Kampania edukacyjna na rzecz zrównoważonych zachowań transportowych, realizowanego przez Towarzystwo dla Natury i Człowieka w Lublinie.

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Lublin rowerem - obywatelski monitoring (s)praw rowerowych, który realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.