ETZT: Weekendowe zajęcia z bezpiecznej jazdy rowerem – fotorelacja

Share Button
Duże zainteresowanie zajęciami z bezpiecznej jazdy rowerem po mieście i opcja doładowania konta Lubelskiego Roweru Miejskiego kwotą 20 zł sprawiły, że w weekend 20-21 września zamiast jednych zajęć odbyły się trzy, w których wzięło udział 27 uczestników. Zapraszamy na fotorelację z tych zajęć i zapraszamy do rezerwowania ostatnich wolnych miejsc w pozostałych terminach.
Szczegóły, regulamin i formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie: http://www.lublinrowerem.pl/p/szkolenia-dla-rowerzystow.html
Grupa sobotnie na ul. Koziej z kontraruchem. Pierwsze zajęcia w których brały udział także rowery z wypożyczalni.

Oznakować chodnik jako drogę rowerową i wpuścić rowerzystów między pieszych, gdzie sens, gdzie logika?


ul. Lubelskiego Lipca – od lat rowerzyści nie mogą doczekać się połączenia drogi rowerowej z mostem na ul. Zamojskiej. Trzymając się ściśle litery prawa, w tym miejscu trzeba prowadzić rower (tylko kto tak robi skoro sensu w tym brak?)

Parkingiem rowerowym koło stadionu, po wymianie stojaków, naprawę można się pochwalić.

Prawdziwa kumulacja na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Filaretów, łącznie z naszą grupą jednocześnie było na nim 17 rowerzystów.

Wymiana rowerów na stacji na ul. Filaretów/Radości.

Pierwsza grupa niedzielna, 13 uczestników.

Poprawny sposób skręcana w lewo w tym miejscu, ze środka jezdni.

Plac Łokietka/ul. Kozia.

Brak dopuszczenia jazdy rowerem po buspasie skutkuje obowiązkiem jechania po prawej stronie pasa dla samochodów.

Ul. Zamojska.

Przerwa na wywiady telewizyjne koło Mostu im. Lutosławskiego.

I znów prowadzimy rowery.

Piknik Naukowy na stadionie przyciągnął tłumy, również rowerzystów którzy mogli w komfortowy sposób zostawić swoje pojazdy.

Odwrót spod stadionu.

Miły obrazek, ojciec z synem wracają razem z Pikniku Naukowego. Widząc dużą grupę szybciej jadących rowerzystów zjechali na chwilę na bok – nic tylko pogratulować takiej postawy.

Przypominamy, autobus sygnalizujący zamiar wyjazdu z zatoki ma pierwszeństwo przed rowerzystą. No i my też lubimy dzień bez samochodu 🙂

ul. Krochmalna. Pomimo przeciętnej pogody ruch rowerowy w mieście był tej niedzieli spory.

Przejazd rowerowy na skrzyżowaniu Jana Pawła II/Filaretów.

Omówienie zasad bezpiecznego parkowania roweru koło hali Globus.

Przejechanie przez 3 pasy ruchu i skręcenie w lewo w tym miejscu, zwłaszcza w dni powszednie, to duże wyzwanie dla rowerzystów, którzy zwykle wybierają jazdę dziurawym chodnikiem.

Pasy rowerowe na ul. Radziszewskiego.

Druga niedzielna grupa podziwia rowerowego bubla na skrzyżowaniu Lubelskiego Lipca 80 i Młyńskiej.

Stacja rowerowa na ul. Dworcowej / PK.

Ponownie stadion, tym razem parking z drugiej strony, bliżej głównego wejścia.

Arena Lublin.

Pogoda się zaczęła psuć, ale rowerem i tak zwykle jest szybciej niż samochodem w korku.

Jeden z niebezpieczniejszych przejazdów rowerowych w Lublinie, ul. Krochmalna koło Diamentowej.

Przejazd rowerowy Jutrzenki/Filaretów, gdzie doszło do znanego wypadku, po którym rowerzysta dostał niesłusznie mandat (anulowany po interwencji komendanta wojewódzkiego policji).

Wymiana rowerów na Filaretów, stacje zaczynają pełnić rolę osiedlowych miejsc spotkań 😉

ul. Filaretów – rowerzysta wyjeżdżający w prawo z ul. Kazimierza Wielkiego nie ma obowiązku jechania drogą rowerową po drugiej stronie ulicy (brak wjazdu).

Krakowskie Przedmieście – jazda środkiem pasa ruchu jeżeli jest on wyznaczony co najmniej dla dwóch relacji. Rozwiązanie zdecydowanie polecane w dużym ruchu ulicznym, ograniczające zajeżdżanie drogi przez skręcające samochody.

Zdjęcia: Aleksander Wiącek
Zajęcia są finansowane ze środków Urzędu Miasta Lublin w ramach projektu „Lublin Rowerem”. Kampania edukacyjna na rzecz zrównoważonych zachowań transportowych,realizowanego przez Towarzystwo dla Natury i Człowieka w Lublinie.

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Lublin rowerem - obywatelski monitoring (s)praw rowerowych, który realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z Funduszy EOG.