Diamentowa – obchód z wykonawcą

Share Button

6 października 2015 roku na zaproszenie p. Artura Ściborskiego (Naczelnik Wydziału Wydział Utrzymania i Remontów) uczestniczyliśmy w odbiorze gwarancyjnym infrastruktury rowerowej na ul. Diamentowej (od ul. Krochmalnej do ul. Diamentowe). W spotkaniu brał udział przedstawiciel wykonawcy (KPRD). Wskazaliśmy na liczne wady infrastruktury (szczegółowy opis przy zdjęciach). Uzyskaliśmy, że część wad zostanie naprawiona jeszcze w tym roku, natomiast pozostała część po okresie zimowym.
W trakcie spotkania udało nam się także wymienić opiniami nt. zmian w Standardach Rowerowych, które pozwoliłyby by obniżyć koszty utrzymania i podnieść jakość infrastruktury rowerowej (np. grubsza nawierzchnia, obramowanie krawężnikiem drogowym na płask). Po tym spotkaniu koniecznym wydaje się by w proces aktualizacji Standardów włączeni byli także wykonawcy infrastruktury jako praktycy.

Nierówne i niechlujne łączenie (strona zachodnia).Nierówne i niechlujne łączenie (strona zachodnia).
Nierówne i niechlujne łączenie (strona zachodnia).07-Paź-2015 09:58, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
Zapadnięcie przy krawędzi (strona zachodnia).Zapadnięcie przy krawędzi (strona zachodnia).
Zapadnięcie przy krawędzi (strona zachodnia).07-Paź-2015 10:02, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Zbyt niski właz studzienki  (strona zachodnia). Za naprawę tego odpowiada właściciel sieci gazowej.Zbyt niski właz studzienki  (strona zachodnia). Za naprawę tego odpowiada właściciel sieci gazowej.
Zbyt niski właz studzienki  (strona zachodnia). Za naprawę tego odpowiada właściciel sieci gazowej.07-Paź-2015 10:03, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
Zapadnięcie w poprzek drogi dla rowerów  (strona zachodnia). Sprawa jest znana ZDiM i jest pod obserwacją. Wiadukt jest we władaniu kolei.Zapadnięcie w poprzek drogi dla rowerów  (strona zachodnia). Sprawa jest znana ZDiM i jest pod obserwacją. Wiadukt jest we władaniu kolei.
Zapadnięcie w poprzek drogi dla rowerów  (strona zachodnia). Sprawa jest znana ZDiM i jest pod obserwacją. Wiadukt jest we władaniu kolei.07-Paź-2015 10:06, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.023 sec, ISO 80
 
Zapadnięcie przy krawędzi, częściowo spowodowane brakiem odtworzenia skarpy w trakcie wykonywania trakcji trolejbusowej  (strona zachodnia).Zapadnięcie przy krawędzi, częściowo spowodowane brakiem odtworzenia skarpy w trakcie wykonywania trakcji trolejbusowej  (strona zachodnia).
Zapadnięcie przy krawędzi, częściowo spowodowane brakiem odtworzenia skarpy w trakcie wykonywania trakcji trolejbusowej  (strona zachodnia).07-Paź-2015 10:06, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
Zapadnięcie przy krawędzi  (strona wschodnia).Zapadnięcie przy krawędzi  (strona wschodnia).
Zapadnięcie przy krawędzi  (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:11, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Wykruszenie nawierzchni (strona wschodnia). Głębokość ubytku wskazuje na grubość nawierzchni ok. 1cm. Zgodnie z projektem grubość nawierzchni powinna wynosić min. 3cm. Zgłosiliśmy, że na całej długości drogi dla rowerów brak jest odwiertów sprawdzających grubość nawierzchni.Wykruszenie nawierzchni (strona wschodnia). Głębokość ubytku wskazuje na grubość nawierzchni ok. 1cm. Zgodnie z projektem grubość nawierzchni powinna wynosić min. 3cm. Zgłosiliśmy, że na całej długości drogi dla rowerów brak jest odwiertów sprawdzających grubość nawierzchni.
Wykruszenie nawierzchni (strona wschodnia). Głębokość ubytku wskazuje na grubość nawierzchni ok. 1cm. Zgodnie z projektem grubość nawierzchni powinna wynosić min. 3cm. Zgłosiliśmy, że na całej długości drogi dla rowerów brak jest odwiertów sprawdzających grubość nawierzchni.07-Paź-2015 10:13, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
Łatanie ubytku do poprawy (strona wschodnia).Łatanie ubytku do poprawy (strona wschodnia).
Łatanie ubytku do poprawy (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:13, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Zapadnięcie przy krawędzi (strona wschodnia).Zapadnięcie przy krawędzi (strona wschodnia).
Zapadnięcie przy krawędzi (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:14, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, ISO 80
Zapadnięcie przy krawędzi, częściowo spowodowane brakiem odtworzenia skarpy w trakcie wykonywania trakcji trolejbusowej  (strona wschodnia).Zapadnięcie przy krawędzi, częściowo spowodowane brakiem odtworzenia skarpy w trakcie wykonywania trakcji trolejbusowej  (strona wschodnia).
Zapadnięcie przy krawędzi, częściowo spowodowane brakiem odtworzenia skarpy w trakcie wykonywania trakcji trolejbusowej  (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:15, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Wykruszenie nawierzchni (strona wschodnia). Głębokość ubytku wskazuje na grubość nawierzchni ok. 2cm. Dodatkowo widoczne nieotoczone asfaltem kruszywo o wymiarach ok. 2cm wskazujące na zaciągnięcie tego kruszywa z podbudowy.Wykruszenie nawierzchni (strona wschodnia). Głębokość ubytku wskazuje na grubość nawierzchni ok. 2cm. Dodatkowo widoczne nieotoczone asfaltem kruszywo o wymiarach ok. 2cm wskazujące na zaciągnięcie tego kruszywa z podbudowy.
Wykruszenie nawierzchni (strona wschodnia). Głębokość ubytku wskazuje na grubość nawierzchni ok. 2cm. Dodatkowo widoczne nieotoczone asfaltem kruszywo o wymiarach ok. 2cm wskazujące na zaciągnięcie tego kruszywa z podbudowy.07-Paź-2015 10:16, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, ISO 80
Fatalny stan nawierzchni (strona wschodnia).Fatalny stan nawierzchni (strona wschodnia).
Fatalny stan nawierzchni (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:18, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Zapadnięcie przy krawężniku (strona wschodnia).Zapadnięcie przy krawężniku (strona wschodnia).
Zapadnięcie przy krawężniku (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:19, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, ISO 80
Zapadnięcie przy krawędzi (strona wschodnia).Zapadnięcie przy krawędzi (strona wschodnia).
Zapadnięcie przy krawędzi (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:19, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Widoczne nieotoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).Widoczne nieotoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).
Widoczne nieotoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:19, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, ISO 80
Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).
Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:21, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 
Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).
Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:21, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).
Wykruszenia i widoczne nie otoczone asfaltem kruszywo (strona wschodnia).07-Paź-2015 10:22, Motorola XT1068, 2.0, 3.54mm, 0.001 sec, ISO 80
 

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Finansowane z grantu Fundacji Batorego w ramach programu Demokracja w Działaniu.