[15.03.2016] Notatka ze spotkania zespołu opiniującego

Share Button

Notatka ze spotkania zespołu opiniującego ds. standardów rowerowych w dniu 15.03.2016 roku dotyczącego propozycji zmian w organizacji ruchu i ułatwień dla rowerzystów.

W dniu 10.03.2016 roku Towarzystwo dla Natury i Człowieka – Porozumienie Rowerowe Lublin złożyło do UM Lublin pismo PR2016-006, w ramach którego wnosi o wdrożenie na terenie Lublina rozwiązań, głównie z zakresu organizacji ruchu, których stosownie zostało dopuszczone bądź uszczegółowione po nowelizacji rozporządzeń technicznych dotyczących znaków i sygnałów drogowych oaz warunków technicznych dla nich. Poszczególne rozwiązania oraz inne zgłoszone propozycje zostały omówione na spotkaniu.

  1. Ulica Grygowej wiadukt – poprawienie oznakowania poziomego + pionowego (T-22), P-23 na jezdni, tzw. sierżanty. Dodanie od strony Felina wcześniejszego oznakowania i dopuszczenie wjazdu na drogę rowerową za wiaduktem.

  2. Ulica Obrońców Pokoju – rozwiązanie w postaci sierżantów na jezdni zostanie przeanalizowanena etapie uzgadniania projektów nowej Strefy Płatnego Parkowania.

  3. Ulica Kunickiego – wykonanie sierżantów rowerowych w tunelu pod torami kolejowymi zostanie zgłoszone do analizy dla ZDiM.

  4. Ulica Zemborzycka – przejazd nr 1 (ul. Słowackiego) – podtrzymano zasadność poprawek; przejazd nr 2 (ul. Pułaskiego) – uzgodniono brak zasadności zmiany; przejazdy nr 3 i (ul. Kruczkowskiego, ul. Budowlana) – rozwiązania zależne od obowiązujących przepisów dotyczących lokalizowania sygnalizatorów na przejściach i przejazdach rowerowych (potencjalne koszty), pozostawiono do sprawdzenia.

  5. Ulica Szeligowskiego – przejazd nr 1 (Orange) – podtrzymano zasadność poprawek; przejazd nr 2 (Czapskiego) – zależne od przepisów dot. sygnalizacji świetlnej.

  6. Ulica Smorawińskiego (przejazd przez ul. Chodźki) – zależne od przepisów dot. sygnalizacji świetlnej. Niezależnie od wyznaczenia przejazdu zgłoszone zostanie obniżenie krawężnika na wyspie środkowej.

  7. Ulica Dywizjonu 303 – zaakceptowane oznakowanie w postaci STOP dla rowerzystów z wykonaniem przejazdu rowerowej, z możliwością wykonania uspokojenia ruchu na jezdni ul. Wspólnej.

  8. Al. Spółdzielczości Pracy – uzgodniono brak zasadności zmiany na przejeździe przy drodze dojazdowej do Decathlonu.

  9. Ulica Nadbystrzycka – przejazdy pomiędzy drogami serwisowymi + znaki A-7 przed przejazdami, dla ograniczenia kosztów dopuszczone pomalowanie na istniejącej kostce. Opcjonalnie słupek przed nielegalnym przejeżdżaniem samochodów.

  10. Ulica Willowa – dojazd do stacji LRM i połączenie dróg serwisowych. Prawdopodobna konieczność wykonania robót budowlanych przy poszerzeniu przejścia dla pieszych i obniżeniu krawężnika.

Inne uwagi i wnioski omówione na spotkaniu:

  1. Ulica Lubartowska – zaprezentowany został pomysł na zmianę w organizacji ruchu i wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych pomiędzy ul. Cyruliczą a wyjazdem ze Starego Miasta. Idea zyskała pełne poparcie, natomiast w chwili obecnej nie są podejmowane jeszcze działania na rzecz wprowadzenia tej zmiany.

  2. Ulica Nowy Świat – wyznaczenie sierżantów rowerowych od ul. Kunickiego do Wrotkowskiej jako sygnał dla rowerzystów, którzy obecnie często poruszają się pod prąd pasem rowerowym niezgodnie z przepisami.

  3. Ulica Turystyczna – wykonanie pasów rowerowych na odcinku od ul. Łuszczowskiej do Kasprowicza jako kontynuacja istniejących pasów rowerowych od ul. Azaliowej (z przerwą na odcinek z azylami w jezdni – brak miejsca na pasy).

  4. Ulica Romera – wykonanie pasów rowerowych na ul. Romera od Diamentowej (zjazdy z drogi rowerowej) do zakrętu przy domu ul. Romera 1 z punktowymi naprawami nawierzchni.

  5. Ulica Nałkowskich – dopuszczenie ruchu rowerowego tabliczkami T-22 pod znakami B-1 na osiedlowym odcinku ul. Nałkowskich w rejonie szkoły podstawowej.

  6. Ulica Smoluchowskiego – wyznaczenie pasów rowerowych od pętli MPK przy ul. Kruczkowskiego do zakrętu i zjazdu w stronę ul. Nowy Świat (odcinek o szerokości ok. 9 m).

  7. Ulica Królewska od Wyszyńskiego do przejścia dla pieszych przy przystanku MPK – wykonanie pasów rowerowych lub sieżantów oraz dopuszczenie skrętu w lewo z ul. Królewskiej w Podwale i na ciąg pieszo-rowerowy do Misjonarskiej.

  8. Ulica Zana – rozważyć wykonanie pasów rowerowych pomiędzy ul. Struga a targiem przy Wileńskiej, w zależności od stanu nawierzchni.

  9. Ulica Narutowicza – poprawić oznakowanie poziome przy wjazdach na ulice z kontrapasami (brak linii przerywanej).

  10. Ulica Wolska – umożliwienie wjeżdżania na ciąg rowerowy wzdłuż rzeki Czerniejówki z ulicy Wolskiej, w tym dopuszczenie ruchu rowerowego na fragmencie chodnika. W dalszym wariancie wykonanie pasów rowerowych na ul. Wolskiej kosztem jednego z pasów ruchu dla samochodów (rozwiązanie podobne jak na ul. Zamojskiej).

  11. Ulica Nadbystrzycka – wykonanie oznakowania pionowego znakami A-7 dla rowerzystów na przejeździe rowerowym przy Lidlu przez ul. Nadbystrzycką w celu jednoznacznego ustalenia pierwszeństwa przejazdu (odebranie go rowerzystom).

Uwagi omówione na spotkaniu mają zostać następnie omówione na spotkaniu z przedstawicielami Wydziału Zarządzania Ruchem ZDiM. Termin spotkania wyznaczono na 25.03.2016 roku.

O wysłaniu pisma pisaliśmy tutaj

Author: Porozumienie Rowerowe

Grupa nieformalna pod Towarzystwem Dla Natury i Człowieka działająca na rzecz infrastruktury rowerowej w Lublinie oraz szeroko pojętą edukację.

Finansowane z grantu Fundacji Batorego w ramach programu Demokracja w Działaniu.